Yrkeshögskoleutbildningar

Våra Yrkeshögskoleutbildningar är framtagna i nära samarbete med arbetslivet och ger dig den kompetens som arbetsgivare efterfrågar. Här varvas teori med praktik och arbetslivet hjälper till genom att tillhandahålla lärare med färsk kunskap från branschen samt praktikplatser för LIA - Lärande i arbete.

Backendutvecklare

Start 26 aug
    Som Backend-utvecklare jobbar du nära produktägare och webbutvecklare i agila team för att skapa effektiva och säkra applikationer och webbsidor.

Digital butiksledare

1,5 år
    Start 26 aug
    Vill du bli framtidens butiksledare? Det här är utbildningen för dig som vill utvecklas som butiksledare, är nyfiken på ny teknik och vill jobba med upplevelsebaserad handel.

E-commerce Product manager

Start 28 aug
    Utbildningen för dig som vill utveckla digitala affärer och ta fram e-handelslösningar som skapar långsiktig affärsnytta hos kunder och företag.

Stödpedagog inom funktionshinderområdet

1 år
    Start 19 aug
    Välkommen att söka en utbildning som ger dig rätt kompetens för att utveckla och ge personer med funktionsnedsättning ett kvalificerat vardagsstöd.

Marin Serviceingenjör

Start 26 aug
    Som marin serviceingenjör arbetar du självständigt. Du utgör fackmannamässig service, reparation, installation och tekniskt underhåll på el, elektroniksystem, motorer i fartyg och fritidsbåtar.

Bygglovshandläggare /Byggnadsinspektör

Start 02 sep
    Städer expanderar och det finns behov av en väl genomtänkt stadsplanering. Som bygglovshandläggare är du viktig i processen.

Laborant

Start 02 sep
    Var med och gör världen mer säker och hållbar. Som laborant bidrar du till en god miljö, hållbarhet och säkerställer att maten vi äter och vattnet vi dricker håller hög kvalitet

Operativ Digital Kommunikatör

1,5 år
    Heltid
    Som Operativ digital kommunikatör får du lära dig hur företag och organisationer kan använda sociala medier och internetmarknadsföring för att bygga varumärken.

Solenergiprojektör

Start 02 sep
    Med kunskap om alla aspekter kring projektering och installation spelar du en viktig roll för branschens fortsatta utveckling.

Klänningsskräddare

Start 26 aug
    En klänningsskräddare har helt fria tyglar. Det finns inga regler att förhålla sig till men konstruktionen och underarbetet är viktigt.

Herrskräddare

Start 26 aug
    En herrskräddare är den som bevarar det traditionella hantverket just för att man förhåller sig till traditionsenliga regler – man måste hålla sig inom vissa ramar.

Damskräddare

Start 26 aug
    Damskräddaren får vara kreativ och leka med form och detaljer. De klassiska snitten i hantverket finns kvar men man får lov att sväva ut lite mer.