Satellitorter

Att studera på en satellitort innebär att du läser utbildningen på ett lärcentra på en annan ort än den ort där ansvarig utbildningsanordnare finns. Du deltar i undervisningen via direktsänd videolänk och du kan kommunicera med läraren i realtid.

Så funkar det

På Uddevalla Yrkeshögskola samarbetar vi med flera orter för att du ska kunna studera nära där du bor. Du kan exempelvis välja att läsa från Lidköping Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Borås Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller Falkenberg.​ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

När du söker till en av våra utbildningar så väljer den studieort du önskar utgå ifrån. Läraren är fysiskt på plats i Uddevalla och du följer föreläsningarna tillsammans med andra studerande i ett klassrum på din valda studieort.

Fysiska träffar med hela klassen i Uddevalla kan ske några gånger under utbildningen.

Upplägget är flexibelt och kan variera från utbildning till utbildning och kurs till kurs. Beroende på kursens innehåll och kursmoment ges föreläsningar antingen via föreläsningssändningar till våra studieorter eller via distansföreläsningar på Teams.

Observera att en satellitort är inte detsamma som att läsa på distans!

Publicerad: